…jag får egentligen inte säga ”kunder”, utan det heter ”gäster” enligt min arbetsledare. Men jag anser inte att man beter sig så som många gör, på någons arbetsplats om man är ”gäst”. Kunder är mer opersonligt och det är precis vad de är.

Men, över till det jag tänkte skriva några rader om; mina favoritkunder.

Dels finns det en familj som alltid är trevliga och ser mig som en person, inte random ung tjej i kassalinjen, och pratar med en om annat än vilken burgare de ska ha. Ibland ska de inte ens in och beställa, är jag ute i restaurangen (min arbetsplats ligger btw. mitt i ett köpcenter) så kommer de in en sväng och säger hej och berättar nått nytt som hänt. Det är urmys.

Min andra kategori favoritkunder är de som jag gissar jobbar/har jobbat på liknande ställen. Även fast jag är otrevlig, ger de mig ett leende och ett ”ha en bra dag” innan de lämnar kassalinjen. Ni som orkar hålla igång detta mot trötta servicearbetare, ni ska veta att det är uppskattat även fast man inte pallar att visa det.

Snart får det väl också komma en post om det värsta kunderna också. Ska bara gräva lite i minnet efter de största idioterna först..

