Kan ni tänka er nåt ointressantare än arbetskamrater (ofta arbetsledare då) som berättar om hur lönsamma ens egen restaurang är? Gäääääsp! Eller hur mycket av inkomsterna som gick till arbetarnas löner för timmen mellan 12.00-13.00? Zzzzz. Eller hur mycket restaurangen drog in vid samma event förra året? (Vid det här laget har jag bett dom hålla käften ifall de innehar en högre position) Jag menar, vafaen, jag vet inte hur många gånger jag sagt till arbetskamrater att jag bryr mig inte det minsta hur mycket mer pengar franchiseföretagaren får i sin ficka. Att de ska sluta stressa för de tjänar inte ett enda jävla öre extra på att springa, vi har inte provisonsbaserad lön. Allt vår lön består av är småskrammel. Och hur många av de gångerna har jag fått svaret ”oj, det har jag inte tänkt på”.

Fan, bränn snabbmatshelvetena innan våra 16-åringar sliter sönder kroppen för 61:40/h bara för att herr Franchiseföretagare ska kunna bygga ett till nytt hus där inget rum är under 30 kvadratmeter stort.

