Dagens mest irriterande kund: Brud som skulle vara ”den bra kunden” eftersom ”jag har minsann själv jobbat på snabbmatsrestaurang!”. Jag gissar på att hon inte jobbade inom snabbmatsindustrin särskillt länge eftersom hon inte lärt sig de spelregler som gäller. Hon var nog inte beroende av snabbmatsjobbet för att leva, utan det var snarare ett sommar/extrajobb. Anledningar till att jag antar detta är att har man själv levt i snabbmatshelvetet ber man inte om:
– En specialburgare
– En helt ny burgare trots att det finns färdigt
– Säger ”är den verkligen helt ny nu?” när burgaren blir klar, i skämtsam – men nervärderande – ton
– Ber en spara en efterrätt så att de ska få äta maten först
– Står och segar i kassan, kan inte bestämma sig och ska diskutera olika alternativ
– Använder kassörskans namn hela tiden

ALLT SOM INNEBÄR EXTRAJOBB ÄR SKITJOBBIGT! Hahaha, det är skrattretande egentligen.. Någon som jobbat inom snabbmat borde veta att man i princip aldrig är överbemannade, samt att man ändå aldrig har en lugn stund utan jämt flänger runt och har 100 saker att göra. Varför ge en besväret med 104 saker att göra? Läs Jamseys suveräna kundguide för att förstå detta närmare och lära er vettigt framträdande när ni invaderar våran arbetsplats!

Tillbaka till bruden. Hon hade med sig man och barnvagn i släptåg. Bruden för hela beställningen och förklarar att det är helt lungt att specialburgaren dröjer fyra minuter. Hon är hela tiden mycket trevlig, men jag ser på henne att hon bara ser mig som random snabbmatstrash och hon enbart är trevlig för sitt eget samvetes skull. Hennes beteende tvingar fram det beteende jag själv avskyr att tvingas använda: den tillgjorda trevligheten. Läs mer: Fejkat leende kan göra dig sjuk.

Bara för att du har haft ”skitjobb” betyder inte att du har något gemensamt med mig eller förstår min situation.

