Jag hatar rusher som kommer när alla gått hem. Jag hatar rusher som aldrig tar slut. Jag hatar chefen för att han vägrar bry sig om underbemanningen. Jag avskyr chefens chefer som tvingar fram skitbudget. Jag hatar att allt allt allt handlar om löneprocent. Jag hatar att stressen framkallar splittringar och ovänskap mellan arbetskamraterna. Jag hatar att jobba över. Jag hatar att inte få göra färdigt det jag börjat med. Jag hatar att aldrig ha tid över. Jag hatar den pissiga lönen . Jag hatar att alltid vara trött. Jag hatar värken som drar genom kroppen. Jag hatar att min tillro till människor förstörs.

Men framför allt hatar jag bara vetskapen att herrn Ägaren sitter i ett av Göteborgs dyraste hus och bara tjänar pengar på mig. På min kropp. På min tid. På mitt psyke. Bah! Burn motherfucker, burn!

Det som lättar upp är när man åker spårvagnen hem med saker som jobbet skänkt. 🙂

**********

Kvällens låt: Grioa – Arbetsförrädaren (lyssna) (text) (tanka)
Vad spelar det för roll om ett gott skratt förlänger livet,
för tiden går så mycket fortare när man har kul
Det är givet man jämnar ut sig – man bränner ut sig –
om man inte tar det lugnt, slappnar av och lever lite sunt.

Det finns alltid mer frihet att hämta här.

