Hur kunde jag glömma att posta en inlägg om vinsten mot min arbetsköpare! Som jag skrev tidigare så drogs det av 100:- från min lön för ett påstått kassaminus. Min fackförening agerade genast och lämnade in en förhandlingsframställan till arbetsköparen. Några dagar senare bad min chef om ett par ord med mig..

Jag sa genast att om det här gäller förhandlingsframställan så tänker jag inte diskutera det, du får kontakta min fackförening. Såklart lyssnade han inte utan började tjöta på ändå. Jag har pratat med våra jurister och de säger att ni inte har någonting på detta juridiskt sett. Är du och ni medvetna vad detta kan komma att kosta er? Mitt svar på det blev enbart det skiter vi i! varpå chefen blev sur. Mina tankar gick till segern mot McDonalds i Nybro, segern mot Burger King Järnbrott och det fuckin’ faktum att inga jävla hot får varken mig eller mitt syndikat att ge upp. No way!

Tre timmar senare skulle chefen snacka med mig igen. Denna gång var det med en hundralapp i handen, en kvitteringslapp och …hrmrhrmhrmmm… den såkallade ursäkten att vi har inte tid att ligga i förhandling med er just nu.

Vad kan man då sumera angående detta? Snabbmatsrestaurangerna bryr sig tydligen inte ens om att förhandla med syndikalister längre, lite hot försöks det dock fortfarande med. Men hallå, en fackförening som backar så fort arbetsköparen kommer med hot är inte en fackförening!

