Jag trodde att jag växt ifrån att bli ansedd som ”ungdom”, något jag alltid avskytt då folk aldrig lyssnade på en, utan bara kommenterade ”trevligt med ungdomar som engagerar sig!”. Det retade självklart gallfeber på mig! Idag bevisade Newsec (vårat bostadsbolag) att sådant beteende var något jag skulle få fortsätta motta. Det var längesen någon behandlat mig så nervärderande bara för att jag är ung och brud. Suck. Vad man än sa så blev vi överkörda med fraser om att lugna ner oss och det upprepades fem gånger för oss hur vi skulle göra. Idioter! Jag och min combo satt chillade i besöksstolarna, fullt medvetna om hur vi skulle agera.

Och, NEJ, bara för att vi är chicks vill vi inte höra om din familj. We don’t give a fuck! Vi ville bara informera om att vi tagit Anticimex till lägenheten och höra om Newsec hade nåt alternativt boende att erbjuda under tiden. (Såklart hade snål-Newsec inte det)

Jag har fått höra från flertaliga hur dåligt det är att bo i hyresrätt hos Newsec. Lägenheterna är dåligt planerade (balkongen ligger i nåns rum, dörrar slår in i varandra), dåligt skötta (skabbiga tapeter, trasiga lampkupor, gardinhållare som saknas, nedgångna lägenheter helt enkelt), dålig service (tar sjuu-hu-hu-kt lång tid att få minsta pryl åtgärdad), långsamma åtgärder (får man väl ett ”det kirrar vi i nästa vecka!” glöms det bort och måste tjatas om igen 6 månader senare), dyr hyra, dålig renovering (dålig genomgång av vad som behövs nytt mellan hyresgäster och när det är dags att byta kylskåp). Allt detta är återkommande hos samtliga polare som bor på Newsec.

Samt dryg personal som vi träffade på här ovan. Jag gissar på att de anställda vet att Newsec är snåla jävlar och att de vet att personalen inte kommer kunna göra ett piss. Därmed är de även medvetna om underbemmaningen på vaktmästare, målare m.fl som redan har ett överbelarmat schema och försöker snacka sig ur diskussioner när man försöker få nåt fixat i lägenheten. Från annat, mer konspiratoriskt håll, har jag även hört att alla i personalen är polare med ledningen och därför har slappat till. Inget emot att slappa på jobbet – sånt gillar vi – men inte när det gäller våra hem. I övrigt ska det väl nämnas att jag inte alls tror på den konspirationsteorin.

Fan vad förbannad jag blir när borgarna säljer ut allmännyttan! Bara för att alla dom sitter i sina glassiga villor och inte bryr sig ett skit! Nej, arbetarklassen ska behöva lägga tid på att ens få sitt hem beboligt till ett rimligt pris och inget sådant som att organisera sig. Det är en ”konspirationsteori” jag däremot tror på!

