Vad nu traspöbel egentligen innebär? Pöbel anser jag vara nåt positivt. ”Tras” kan jag inte riktigt sätta fingret på vad det betyder, men antar att det ska syfta på trasa. Dvs. traspöbel = upprörd folkmassa i slitna kläder = arbetarklassen i revolution. Höhö, visst är det kul att konspirera?

Jag har blivit kallad för många uppfinnelserika saker under åren och sett andra få samma skrattretande behandling.

Ligist, svagbegåvad, proffsdemonstrant, proffsrevolutionär, importerad våldsverkare, notorisk snattare, bokstavsbarn, invandrarblatte, andlig gravskändare, svenskfientlig, sverigehatare, svenskföraktare, mörkermänniska, anti-vit, drägg, förbudsivrare, kreatur, våldsfetischist, kommunistisk pest, överklassens tonårsrebeller, internationalist, rasnihilist, slödder, skrävlarvänster, banditvänster, andogyna (menar väl ”androgyn”) och förvirrade slappskallar, roliga gråmunkar, mångetniskt gäng, stor skara och tungt beväpnade kommunister och anarkister, löst folk, rödråttor.

Antagonist, anarkist, kommuist är också vanliga ord som slängs runt hipp som happ.

Har jag missat någon skön förolämpning? Skriv en kommentar!

Det får mig att undra varför vänstern inte är lika ”väluttryckta”? Hahaha! Nej, jag skämtar bara! Vafan, vi har ju Svinstian! Släpp tidningen sade jag. Släpp.

