Jag har fått reaktioner på Yelah-inlägget från alla de (få) personer som känner till miss Matona IRL. Det har sträckts sig över att ha blivit kallad intelligensbefriad, oförstående, låg nivå till härligt ilsket. Jag tänker inte göra en Yelah och dela in vilka kommentarer som kom från snubbar och vilka från brudar. För det är sömnmedel och orelevant för diskussionen (som jag i övrigt tänker dissa).

Jag har fått höra att jag inte förstår innebörden av Yelah-artikeln. Kan nån då förklara den för mig utan att enbart hävda sitt egna höga IQ? Mitt språkbruk skulle i allmänhet inte betraktas som bra. Jag svär, har svårt att formulera mig, använder sällan avancerade ord, debattera är jag sämst på and so on. Detta är något som stört mig i många år eftersom det får mig att verka korkad och folk kan därmed sätta sig över mig. Men egentligen, vad är det för jävlar som utesluter mig från diskussionen bara för att jag inte akademiker? Tror någon  att folk bemödar sig att läsa igenom en text där man måste slå upp ett ord varannan mening? Dels är det segt, dels blir det svårt att få sammanhang och så får det en att tro att denna texten är inte skriven för att jag ska läsa den. (Och med detta menar jag inte att människor som tillhör arbetarklassen skulle vara mindre smarta och inte förstå.)

Min slutsats är: fan vad trött jag är på vänstern. Ge mig arbetarklassen! Det är fett mer sexigt. Och jag lägger gärna nivån ännu lägre gentemot Yelah då jag banne mig ska slå dem i sämst debatteknik. Att besvara den kritiken de fått med att nervärdera sina debattmotståndare att inte förstå begreppen som används… Suck.

I övrigt så, JA! jag föredrar stenhårt att umgås med folk som tycker som jag. Inskränkt is tha shit!

Och avslutningsvis. Jag är okvinnlig, manlig och hatet är min drivkraft! Muppar! Jag är iallafall inte arg arbetarklass bara för att det är inne!

