Att inte få leva mer än 24 år är inte rättvist och vi önskar att denna världen inte är sann. Ingen kan förstå att du är borta. Det går bara inte ihop!

andres-live1

Några av alla som älskade dig:

Juste, men, Grioa är peppen!

Blev tok kär i en speciell låt direkt.

Grioa kör politisk, poetisk och jävlig bra hiphop.

Grioa med Fröberg – Arbetsförrädaren (KICK ASS, jag har gått in i en grioa-period igen).

Dagens + Grioa – kolla upp denna västeråsare!

Och så vill jag tipsa om Grioa. Västerås-rappare med skitfina poetiska texter. Typ depp-hop. Har alla hans låtar på mp3’n och det är sjukt bra skit.

Have been listenning to an Swedish, hmm underground Hiphoper/poet  “grioa” or  the name Andrés…
I usually don´t listen to this kind of musik but yeahh, came over it somehow, and heard this the text about birds and life,  and hey it´s simple and beatiful…

Grioa är också något att vara stolta över.

Även den lokala hiphop-artisten Grioa uppträdde till folkets jubel.

Grioa levererar en diktliknande lyrik som är proppfull av olika tungvrickningsmoment.

det är namnet på en låt av en väldigt bra rappare. Eller nja, poet, skulle jag kalla honom. Grioa kallar han sig.

lyssnar på fina ord av Grioa.

Grioa – Sjukt bra musikpoesi.

fantastiskt fint.

Vackert… finner inga mer ord än vackert.

Skitbra platta! Tanka hem och sörpla i er av denna hiphopska tankesoppa!

Otroligt bra skiva. Räddarna av svenskt hiphop är här! Stendhal Studios. Det går bra nu.

sjukt jävla bra.

Soft!

Oj oj.. Fett som fan!

Fet skiva fan! Alla med någon slags koll borde inneha detta mästerverk.

shit va den här är brilliant! årets platta so far.

otroligt bra!! vackert som svarta blocket! kärlek till Stendahlstudios!!!

Helt fucking fantastiskt.

Grioa ftw!

Han är verkligen jättebra. Texterna berör om inte annat.

Det blir, så jävla bra bara,

Oohhhåaaahhhhhshiiiittttt!!!
ASSÅ HUR KAN MAN INTE TYCKA ATT DE ÄR FINT :O
Underbart så….lätt

De första tonerna av ”Anna som i Annarki” med Grioa får mig att alltid falla från himlen. Eller lyfta från marken. Jag vet inte riktigt hur det hänger ihop. Och jag vet inte vad som händer med mig när Grioa soundcheckar och de första tonerna lyfter mot Underjordens svarta oändlighet. Men allting smälter bort. Jag finns inte mer. Inget finns mer, det enda som finns en sen sommarnatt, sista natten i maj och jag har precis kommit hem och kan inte sova. Jag kan inte sova för jag kan inte släppa Anna som i Annarki. Den låten är så fulländad att jag trodde att jag drömde. Att om jag sov så skulle den vara försvunnen på morgonen då jag vaknade. Jag vet inte vad som händer med mig. Jag vet fucking inte. Men Underjorden finns inte, Överjord finns inte. Ingenting finns förutom detta: ”…Jag undrar om det pirrar i magen på fåglar när dom tappar höjd om jag släpper mina rädslor blir min pappa nöjd…”

**********

Dagens låt: Grioa – Till min vän (lyssna) (text) (tanka)

