Ytterligare en inspiration, Jr Eric (Erik Alexandersson), har lämnat denna världen. Han somande in den 15 januari 2009 i Thailand efter en mopedolycka. Jag vill bara skrika: va fan!! Nyss Andrés och nu Erik. Kvällar vi sjungit med i Reggaeprofil, och den gången jag var på uruselt humör på spårvagnen varpå en vän sjöng Styrelsen för mig, dyker upp i minnet. Du ska veta vilken härlig lycka din musik bringade! Det är med sorg och hopp om framtiden jag lyssnar på dina låtar nu.

jr-eric_erikalexandersson
Besök Jr Erics Myspace.
Spana och lyssnaYoutube.

Andra minns och sörjer: Original Bangarang, MrGillis Ventil, Color Blind, DJ Silence, Skank Streetwear, en inblick i mitt liv, Reggae Galore, Rebel music, Livet är underbart, Cleo & Syster Sol, axels blogg, Fredik Boltes, Allgoodclothing, Reggae sthlm, Lina och Johans liv, Oh no she didn’t, Victoria of Sweden, Naida, E-Company & Friends, samt tråd på Whoa.

**********

Dagens låt: Jr Eric – Stå upp (lyssna)
Stå upp, tro på din morgondag
aldrig ge vika för något babylonförslag

Stå upp, tro på din morgondag
leva rätt med kärleken som enda lag

