Vad sa jag nyss? Inga fler underbara människor till graven. När du, men all din förtvivlan, var påväg ut genom balkongdörren för att hoppa slog mitt hjärta trippla slag. Tänk nästa gång när jag inte är där, när ingen är där. Tänk nästa gång då din vilja gör dig starkare än personen som håller dig tillbaka, när du lyckas slita dig loss. Tänk nästa gång när du snubblar över balkongräcket, när du slår i marken. Tänk nästa gång så kanske du lyckas släcka livet.

Fan, jag pallar inte. I efterhand vill jag bli outrage förbannad. Ställa mig och skrika i ditt ansikte:  fattar du inte vad du gör mot de som älskar dig om du begår självmord! Kan du tänka dig vilken outhärdlig smärta och sorg du kommer att orsaka! Sluta vara så satans egoistik! I ett hopp om att något ska nå igenom din mur, för tröstande ord litar du inte på längre. Inte alls. Men då skriker jag inte – bara kramar, för du kan knappt andas i all panikångest. Att få din kropp att ta upp syre utan hyperventilation och lugna ditt psyke får tiden att gå från natt till morgon till dag.

breakfast_1207839461_3685911

Shit vad rädd jag var..

