En tjej sparkades från sitt jobb på McDonalds då hon bloggat nedsättande om arbetsplatsen. Hihihi, you go girl! Och hata snabbmatshelvetet till döden! Jag vet vilket rövhål till arbetsplats (om det ens är värdigt det namnet) det är och när vissa som kommenterat att det bara är ett enskilt McDonalds, att den sparkade är gnällig, hävdar kollektivavtalets ”lojalitet mot arbetsgivaren” osv. skrattar jag enbart hysteriskt! 🙂

Personligen har jag jobbat på 7 olika McDonalds – samma skit överallt. Jag har vänner som jobbat på Burger King och Max och ytterligare fler McDonalds – samma skit överallt. Det bryts mot säkerhetsföreskrifter, hygien, Lagen om anställningsskydd (LAS), Medbestämmandelagen (MBL), Arbetsmiljölagen, Arbetstidslagen, kollektivavtal, fuskas med löner, betalas inte ut sjukersättning, betalas inte ut semesterlön, utförs psykisk terror, mobbning, skriks, gapas och stress från golv till tak.

Bryter jag min lojalitet mot min arbetsköpare nu? JAG HOPPAS DET! KOM DÅ!


Andra: Svensson, Kim Müller, Röda Malmö, Ola Möller, absolutjohan.

Media: SvD, DN, NA, N24, Svt, AF, SyS, Metro.

