..igen!! När ska fucking jävla skitchefen fatta att jag har ett jävla liv utanför jobbet?! Jag lever inte för att arbeta – jag arbetar för att kunna leva!

Ja, detta började då med att fittchefen ringde mig för fem minuter sen och bad mig jobba på fredag 14:00-22:00. Jag sa genast att jag inte kunde då jag skulle jobba på ett annat ställe klockan 23. Hon blev sur, påpekade att jag faktiskt var extraanställd och minsann skulle ställa upp! Att jag var upptagen på annat håll var inte okej och undertonen var att jag ständigt skulle vara tillgänglig för jobb. Det var även inte okej att jag hade andra åtaganden då det kunde kompromissa med mina möjligheter att vara tillgänglig för jobbet. Det låg i luften som att hon skulle ge mig sparken rakt av över telefon!

Och imorgon är det – känt som ”helvetespasset” – 5 timmar ensam med fittchefen för min del. Gud vad jag kommer få skit för att jag ens tvekade till att ta passet. För ja, jag accepterade att jobba – cash is king och jag orkar inte ha hennes dåliga humör över mig i en månad.

